Macapulver

13 juni, 2013 § Lämna en kommentar

Igår tog jag och Stellan en långpromenad från östra Uppsala till västra. Hågaby är nog det ställe jag allra helst skulle vilja bo i och vi åker dit då och då bara för att promenera runt, leka i hundhagen och handla på Tantens Gröna Skafferi. Disa ska dessutom börja på waldorfskolan där till hösten. Kan verkligen rekommendera Tantens Gröna om man är intresserad av ekologiskt, närodlat, vegetariskt, veganskt, rawfood. Eller miljövänliga, rättvisemärkta och ekologiska barnkläder. Jag blir alltid otroligt inspirerad av att gå omkring där. Om det inte var relativt dyrt så skulle jag kunna fylla stora kassar.

Igår köpte jag macapulver, curry- och mangomarinerad tofu och kokosvatten. Macapulver är en rotfrukt som växer i Anderna på 4000 meters höjd. Macapulver har stärkande och uppiggande egenskaper. Det sägs göra dig piggare och mer mentalt fokuserad, förbättra din uthållighet och styrka samt stärka ditt immunförsvar. Den används också som afrodisiak. Well, well….

 

Dagens frukost blev en smoothie på hallon, blåbär, vatten, banan, kokosolja, macapulver, kakao. Toppade med ett par dadlar i småbitar. Till det åt jag en halv röd grapefrukost och en powerchoklad som jag skrev om igår.

Inget kaffe! Än.

 

Taggad: , , , , ,

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Macapulverstoradochlillas.

Meta

