Rawfood

10 juni, 2013 § 2 kommentarer

Det här med rawfood är något jag skulle vilja lära mig mer om. Jag är inte alls insatt i ämnet och tycker att det känns lite krångligt. Vet inte var jag ska börja liksom. Dessutom uppskattar jag ju verkligen ett glas vin och en köttbit. Men man kanske inte behöver go all in? Man kanske kan få hälsovinster bara genom att byta ut kaffe och ostmacka till en grön smoothie med t ex spenat, äpple, ingefära, citron och macapulver?

Jag försöker att göra bra val. Konstigt det där, hur mycket jag än gillar effekterna av att röra på mig och leva hälsosamt så är latmasken ändå alltid nära. När jag blir sjuk t ex och inte kan träna. Det blir så lätt att allt faller då och jag får kämpa för att komma tillbaka. Men varför är det så? När man vet hur bra man mår? Är kroppen så dum att man helt går på omedelbara positiva förstärkningar och bortser från allt man vet om att må bra på lång sikt? För det är ju sällan kul att ”komma igen” efter ett uppehåll. Det går trögt, tungt, långsamt. Det tar ett tag innan man kommer in i ett flow.

Det här med värduppdraget på Friskis & svettis kommer att hjälpa mig att alltid ”komma igen”. Risken finns inte att jag kommer bort från träningstänk eftersom jag ska vara där en gång i veckan. Och det kommer att hjälpa mig att komma ihåg hur roligt jag tycker att det är. Ikväll ska jag gå dubbelt för första gången!

 

 

Taggad: , , ,

§ 2 svar till Rawfood

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Rawfoodstoradochlillas.

Meta

