Marinerade quornfiléer med klyftpotatis

24 mars, 2013 § Lämna en kommentar

Quorn kan verkligen vara hur torrt och tråkigt som helst. Jag har inte tyckt om det så särskilt förrän jag började testa olika marinader. För quorn kräver en god marinad! Den här har jag tänkt prova ett tag och idag blev det av.

Sticky bbq-marinad

2-3 vitlöksklyftor

2 tsk röd chili

1,5 dl körsbärsmarmelad

1 dl hoisinsås

1 dl ljus soja

2 msk rödvinsvinäger

1 tsk svartpeppar, grovmalen

Hacka vitlöken fint och lägg den i en kastrull tillsammans med övriga ingredienser. koka upp och låt sjuda under lock i fem minuter. Rör om då och då. Häll upp marinaden i lufttät burk eller flaska och förvara i kylskåp i upp till en vecka.

Här hittade jag receptet.

Idag har vi varit i Stockholm och hälsat på min kompis Fia med familj. Fia och jag har känt varandra hela livet och våra barn kommer troligtvis också känna varandra hela livet. När vi var små kallades vi sotlugg och linlugg och det känns ju inte helt otippat att det blir även våra barns smeknamn.

Då & nu

 

Taggad: , , , , ,

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Marinerade quornfiléer med klyftpotatisstoradochlillas.

Meta

